גלאים וחיישנים לבית

גלאי מערכת האזעקה נבחרים ומאופיינים על ידי עובדי חברת אבטחה בבתים פרטיים לשמירה על רמת אבטחה גבוהה במרחב המגורים. הדרך בה נעשית הבחירה כרוכה באופן פעולתו של הגלאי ובתכונות הגילוי שלו. להלן מספר סוגים של גלאים וחיישנים אשר מותקנים בדרך כלל בבתים פרטיים.

גלאי מגנט

גלאי לדלת. הוא מופעל בעת שמתבצעת פתיחת דלת. זהו גלאי שנהוג לא לדרוך כאשר אתם בבית, ולדרוך כאשר אתם עוזבים אותו. בחירת גלאי המגנט תלויה בסוג הדלת. גלאי מגנט סטנדרטי מתאים לרוב סוגי דלתות הפנים. בדלתות כניסה נהוג להציב גלאי מגנט חצי כבד, ובדלתות כניסה עבות במיוחד או דו כנפיות – גלאי מגנט כבד. שמות אלו מעידים על עובי הגלאי ומידת התאמתו לדלת.

גלאי וחיישן לבית

גלאי וילון

גלאי אלומה צרה. הוא מותקן בתוך דירות מגורים ומטרתו לזהות מעבר של בני אדם במסדרונות ופרוזדורים צרים. הגלאי בדרך כלל מותקן מאחורי הגלאי מגנט, ונהוג לעשות ביניהם התניה: אם גלאי המגנט פעל, ולאחריו גלאי הווילון, הפעל סירנה (לדוגמה). עוד אפשרות היא להתנות את קיום ההפעלה בזמן. הנחת העבודה, במקרה כזה, היא שאדם רגיל שהוא דייר הבית, שעובר מאזור גלאי המגנט בכניסה לאזור גלאי הווילון בתוך הבית יעשה את זה לאט ובאלגנטיות. אם 2 הגלאים הופעלו בטווח זמן קצר בין אחד לשני, המשמעות היא שהאדם שהתגלה רץ מהר, וכנראה שהיו לו כוונות פריצה. מכאן נובע, האזעקה תופעל. בדרך כלל עושים את זה כאשר גלאי המגנט מותקן בשער של הבית, וגלאי המשנה (גלאי מגנט נוסף) מצוי בדלת הכניסה מאחוריו, בצד השני של החצר.

גלאי קרן

לגלאי זה ישנן 2 יחידות: מקלט ומשדר, המותקנות בשני צדיו של חלון, לרוב חלון מרפסת שמש. הנחת העבודה של חברת האבטחה היא כי אם הקומה מאד גבוהה, למשל קומה שמינית, לא יתבצע טיפוס לחלון רגיל, אבל בחלון מרפסת שמש תיתכן גלישה מהגג. גלאי קרן מאפשר את גילוי הפורץ בעודו מצוי מעל מעקה המרפסת.

גלאי סורג

גלאי זה הנו מקרה פרטי של גלאי קרן. הוא מותקן בדרך כלל בחלונות רגילים, ללא מרפסת שמש, בקומות נמוכות, לרוב קרקע עד קומה שניה. בשונה מחלונות גבוהים, לחלונות אלו עשוי להתבצע טיפוס של הפורץ. גלאי הסורג נותן לו תחושה שהכל בסדר, והחלון הוא אתגר קל, כשלמעשה, מעל האדן יש 2-3 שכבות של אלומות בצורת סורגים רוחביים. הן אלו שמגלות את הפורץ, גם אם הוא יבצע קפיצה גבוהה במיוחד כדי לנסות להימנע ממגע עם האלומות.